The Last Guardian قرار بود تا آخر 2011 به بازار عرضه شود. اما دقیقا چه اتفاقی افتاده که باعث شده این عنوان انحصاری PS3 که همه*ی نگاه*ها به آن دوخته شده است حتی نتواند خود را به 2012 برساند؟

یوروگیمر در طی جلسه*ی پرسش و پاسخی که با رئیس جهانی سونی، آقای یوشیدا در طی همایش GC امسال صورت داده، به نکاتی در این مورد پرداخته است.

یوشیدا درباره*ی TLG اذعان داشت: "تیم بازی هنوز به شدت در حال کار بر روی آن می*باشد. در حال حاضر یک سری مشکلات فنی خاصی وجود دارد که تیم پروژه در حال حل کردن آن*هاست. طی یک دوره ای خاصی از زمان وقتی که از بیرون به قضیه نگاه می*کردی به نظر می*آمد که بازی پیشرفت چندانی نداشته است. اما به هر حال کارهای خیلی زیادی برای ساخت یک عنوان باید انجام بدهید."


TLG نتوانست خود را به همایش GC 2012 که دیروز برگزار (کنفرانس مطبوعاتی سونی) شد برساند. این موضوع برای TGS 2011 و E3 2012 هم صادق بود و بازی در تمام همایش*ها تاکنون غایب بوده است. همچنین خبری که چندی پیش منتشر شد و گفته شد که یودا، کارگردان بازی تنها به صورت قراردادی بر روی بازی کار می*کند و بعد از پروژه نیز از Team ICOخداحافظی می*کند نگرانی در مورد سرنوشت پروژه را دوچندان کرد.

خوب به چه دلیل ساخت بازی این*‎‎قدر به طول انجامیده؟ به گفته*ی یودا، Sony Japan مجبور شد تا بعضی از کارها را کاملا از دوباره انجام بدهد تا بازی بتواند دوباره به وضعیت "قابل بازی بودن" برسد.

"با این که در یک دوره*ای TLG قابل بازی بود که ما در یک مقطعی حتی این احساس را کردیم که بازی می*تواند به مرحله*ی تولید نهایی وارد شود و حتی زودتر از موعد در مورد زمان عرضه*ی بازی نیز صحبت کردیم، اما در نهایت معلوم شد که مشکلات فنی بدتر از آن است که بشود آن*ها را حل کرد. به همین دلیل مهندسان ما مجبور شدند به عقب برگردند و یک سری کارها را کاملا از دوباره انجام دهند."

با این*که بعضی شواهد نشان می*داد که بازی به نسل بعد منتقل شده و قرار است به همراه لانچ PS4 در اواخر سال آینده به بازار عرضه شود، اما یودا در این مورد قاطعانه و مصر است که بازی برای PS3 عرضه می*شود. وی گفت: "بازی [همچنان] بر روی PS3 در حال توسعه و ساخت می*باشد."



لینک منبع